Polityka zwrotów i reklamacji
1. Zwroty produktów cyfrowych
Zgodnie z obowiązującym prawem, w tym ustawą o prawach konsumenta z 30 maja 2014 r., produkty cyfrowe (np. pliki do pobrania, oprogramowanie, materiały edukacyjne czy kursy online) nie podlegają zwrotowi po ich pobraniu. Wyjątkiem są sytuacje, w których produkt ma wady techniczne uniemożliwiające jego prawidłowe użytkowanie. Klient jest informowany o tym, że po pobraniu nie ma możliwości odstąpienia od umowy.
2. Reklamacje dotyczące produktów cyfrowych
W przypadku wystąpienia wady technicznej produktu, klient ma prawo do zgłoszenia reklamacji. Wady techniczne obejmują sytuacje, w których plik jest uszkodzony, niekompletny, niezgodny z opisem lub w inny sposób uniemożliwia normalne korzystanie z zakupionego produktu. Klient zobowiązany jest zgłosić reklamację w terminie do 14 dni od momentu zakupu, wysyłając zgłoszenie reklamacyjne na adres e-mail: agencja@orangemoon.pl. W zgłoszeniu reklamacyjnym należy podać szczegóły dotyczące zakupu, opis problemu oraz, jeśli to możliwe, dołączyć dowody potwierdzające występowanie wady (np. zrzuty ekranu, raporty błędów).
3. Proces rozpatrywania reklamacji
Sklep zobowiązuje się do rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego w terminie do 14 dni roboczych od momentu jego otrzymania. W trakcie rozpatrywania reklamacji sklep może poprosić o dodatkowe informacje lub próbować rozwiązać problem techniczny w drodze konsultacji z klientem. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, sklep oferuje jedną z poniższych opcji:
- dostarczenie nowego, poprawionego pliku, wolnego od wad,
- możliwość pobrania alternatywnej wersji produktu, jeśli taka jest dostępna,
- w sytuacjach, gdzie powyższe rozwiązania nie są możliwe, sklep zastrzega sobie prawo do zwrotu kosztów zakupu w wysokości odpowiadającej wartości produktu objętego reklamacją.
4. Reklamacje dotyczące funkcjonowania sklepu:
- Reklamacje związane z funkcjonowaniem sklepu, procesem płatności, dostępnością produktów lub innymi aspektami technicznymi działania platformy mogą być zgłaszane za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej. Każda reklamacja zostanie rozpatrzona indywidualnie, a klient zostanie poinformowany o podjętych działaniach w ciągu 14 dni roboczych od momentu zgłoszenia.
5. Wyjątki i dodatkowe uwagi
- Reklamacje związane z błędami wynikającymi z niewłaściwego użytkowania produktu (np. nieodpowiednie oprogramowanie lub sprzęt niezgodny z wymaganiami technicznymi) nie będą rozpatrywane.
- Klient ma obowiązek upewnić się, że dysponuje odpowiednim oprogramowaniem oraz sprzętem, aby poprawnie korzystać z produktów cyfrowych.
- W przypadku reklamacji dotyczących uszkodzeń lub problemów technicznych wynikających z działania oprogramowania antywirusowego, zabezpieczeń systemowych lub innych programów blokujących dostęp do plików, klient powinien w pierwszej kolejności upewnić się, że problem nie leży po stronie jego własnego sprzętu lub oprogramowania.
6. Ochrona praw konsumenta
Niniejsza polityka nie narusza praw konsumenta wynikających z obowiązujących przepisów prawa. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub pytań dotyczących procesu zwrotu i reklamacji, klient ma prawo skontaktować się z obsługą sklepu w celu uzyskania dodatkowych informacji.